lördag 31 december 2011

7 Seconds - Young till I die


Sista låten på bloggen år 2011 blir Young till I die med 7 Seconds. Jag har träffat så många människor som är precis som dem som sångaren Kevin Seconds sjunger om, människor som blev gamla gubbar när de passerade 20 års strecket, människor som inte tycktes ha någon annan ambition än att bli trötta, tråkiga och gamla, och som ständigt upprepade fraser av typen "vi är för gamla för det nu" Själv är jag verkligen ingen hurtbulle som jagar efter evig ungdom men jag ogillar den attityden att inte vilja ha roligt eller hitta på saker och ting för att andra ska tycka ditten och datten om en. Varför är det så att vissa drabbas av åldersnoja och andra inte? är det någon form av mental förruttnelse? är det någon tidig latent demenssjukdom? eller lider de brist på någonting? dopamin? Nej det är nog bara jag som är otroligt barnslig och omogen, hur som helst -
7 Seconds är ett amerikanskt HC band från Nevada. Bandet bildades 1980 och är fortfarande aktiva.Har förresten inskaffat en ny kamera, en Olympus VG-120 (en liten kompaktkamera, ingenting märkvärdigt) den har ett läge som heter "Punk" detta läge är jag barnsligt förtjust i :)

Inga kommentarer: