lördag 28 mars 2009

Tradera


I Februari började jag sälja saker på auktionssiten Tradera, saker jag inte använder, saker jag länge tänkt slänga, klistermärken jag samlat på mej sedan jag var barn, kassettband, videofilmer, knappmärken, ...skit!, på två månader har jag sålt för närmare femtusen kronor, detta främst beroende på de lyckliga omständigheterna att jag haft tid att syssla med detta.

Tidigare skrev jag i stycket "Dennis" om att jag i en hög med gamla tidningar fann en Vecko-revyn med seriefiguren på omslaget, resten av denna hög sålde jag på Tradera, ett fyrtiotal tidningar, Vecko-revyn, Damernas värld, Femina, Husmodern, något nummer från fyrtiotalet, något från sextiotalet men de allra flesta från mitten av femtiotalet - sexhundra kronor! och det var speciellt en tidning, en Vecko revyn från 1954 med Marilyn Monroe på omslaget - skitsnyggt! jag hade länge själv tänkt att behålla den och rama in den. En samlare betalade 310 kronor för den, jag fotade omslaget - den skall jag rama in!
Definitionen av ordet "affär" är - Konsten att få upp pengar ur en annan mans ficka utan att bruka våld.

Inga kommentarer: