lördag 10 mars 2012

Top Cats och Sham 69

Ikväll är det som bekant final i svenska uttagningen till Melodifestivalen, ingenting som egentligen engagerar mej sådär våldsamt mycket, och handen på hjärtat så har jag bara hört Torsten Flincks och Top Cats låtar då jag såg förra lördagens uttagning, och av dessa två så hoppas jag att Top Cats vinner, jag tycker att de är riktigt bra.
I morse läste jag i G-P att de tippar att just Top Cats kommer sluta på en åttonde plats (av tio låtar) och i en kommentar har G-P skrivit: "Rockabilly må vara stort i stugorna, men i Europa känner man inte samma upphetsning inför doften av motorolja och kokkaffe"
Hmmm! verkar som om artikelförfattaren (ej namngiven) blandat ihop musikgenren rockabilly med vår svenska raggarkultur, men avslöjar samtidigt att han/hon inte vet ett skvatt om rockabilly, eftersom rockabilly är apstort i Europa. Jaja, hoppas som sagt att Top Cats vinner och täpper till truten på G-P.
Melodifestivalen börjar klockan 20:00 i SVT1, men själv kommer jag titta på ...Barnkanalen! då, mina gamla punkhjältar Sham 69 är med i programmet Punkrock i Kina ..a must see!!!

Inga kommentarer: