tisdag 9 november 2010

Nu ä en på töpp ...

..för i söndags satte jag Topptipset, det har jag visserligen gjort förut men jag hade dålig koll på det i söndags, trodde att jag missat en match så det blev en glad överaskning när jag gick in på svenskaspel idag. Nu gav den ju inte så mycket i utdelning, ynka 538 kr men så var det ju inte direkt några överaskningar i den raden heller, en favoritrad.

Har ni fått skotta snö idag? decimetertjock tung blötsnö, det är döden för ryggen. Malin kunde samåka till sitt jobb idag så med bilen hemma var dagens order given "sätt på vinterdäcken" jag sköt upp detta skitråkiga så länge jag kunde men ville ju ändå få det gjort innan det blev mörkt, detta lyckades jag precis med, exakt i samma stund jag bytt däcken var det mörkt, som om någon tryckt på en knapp - klick! - blev det natten.

Jag gjorde Tandoori chicken till middag idag, jag gillar det indiska köket men har svårt att hålla isär alla olika maträtter, eller rättare sagt alla olika kryddmixpåsar, så för att reda ut begreppen lite så gick jag in på SantaMarias site, ärligt talat så blev jag inte mycket klokare av det, herrejä-lar vad mycket kryddor det finns i världen! En sak slog mig när jag tittade på de olika kryddmixpåsarna, på ett av recepten stod det att de föreslog att man blandade mixen med kokosmjölk och det brukar vi göra, men på ett annat recept stod det att de rekommenderade creme fraiche och på ett tredje föreslogs det köks youghurt, så jag testade köks youghurt idag men tyckte inte att det var någon höjdare, håller mig till kokosmjölken ifortsättningen. I fortsättningen ska vi även spara de olika kryddmixpåsarna med lite kryddmix kvar i, så att man bara kör ner snoken, drar en lina och så vet man vilken som är vilken.

Inga kommentarer: