fredag 30 oktober 2009

Gasolin - Silky Sally


Det här ska tydligen vara den första låt de spelade in, och året ska vara 1970, bilderna i videon ska vara från samma tid, detta är långt innan de började sjunga på danska. Den här låten har jag inte hört tidigare men jag tycker att den är riktigt bra.

Gasolin har varit ett av mina favoritband, då på den tiden när jag var i tolv-trettonårsåldern tyckte jag tillochmed att danska var ett ganska fint språk!!! jag tycker att de flesta Gasolin låtar håller än idag, när jag var tretton år sändes det ett tv program, en samnordisk produktion där det medverkade fyra band - Gasolin från Danmark, Hurriganes från Finland, Ulf Lundell från Sverige och Veslefrikk från Norge. Programmet samsändes med radion - jag skulle gärna vilja se det igen.

(uppdaterat 2012-12-27) Jag hittade detta tv program på You tube idag: Länk

Inga kommentarer: